Želim prosto parkirno mesto!
Občina Škofja Loka je bila izbrana za pilotno območje, v katerem izvaja postopek priprave parkirne politike - Priprava nacionalnih smernic za parkirno politiko na ravni mest in občin. Zdaj je čas, da povemo svoje mnenje. Izpolnimo anketo (KLIK) in sooblikujmo parkirno politiko v Škofji Loki.
S pomočjo Inštituta za politike prostora – IpoP ter z Regionalno razvojno agencijo Ljubljanske urbane regije (RRA LUR) in Ljubljanskim urbanističnim zavodom (LUZ) bomo v Škofji Loki oblikovali novo parkirno politiko. Pri tem si želimo čim večjega sodelovanja občank in občanov. V ta namen so organizirane javne razprave, pripravili pa smo tudi anketo.
Vabimo vas, da izrazite svoje mnenje o štirih različnih scenarijih razvoja parkiranja v Škofji Loki ter o treh možnih nadgradnjah.
Scenarij -1: “Cilj je spodbuditi uporabo avtomobila z brezplačnim parkiranjem povsod in več parkirnimi prostori. To bi pomenilo več voženj z avtomobili, manj prostora za pešce, kolesarje in zelenje ter manj uporabe trajnostnih načinov prevoza. Parkirišča bi zavzela več zelenic in ulic.”
Scenarij 0: “Cilj je ohraniti obstoječe parkiranje brez sprememb. To bi pomenilo postopno poslabšanje razmer pri iskanju parkirnih mest, slabše pogoje za pešce in kolesarje ter več konfliktov med različnimi uporabniki parkirišč. Spremembe se bodo odlašale za prihodnost.”
Scenarij 1: “Cilj je destimulirati uporabo avtomobila z optimizacijo režimov parkiranja. To bi pomenilo manj kratkih voženj, več prostih parkirnih mest na iskanih lokacijah, in več hoje in kolesarjenja. Cene parkiranja in dovolilnic bi ostale nizke.”
Scenarij 2: “Cilj je močno zmanjšati uporabo avtomobila z višjimi cenami parkiranja in manj parkirnimi mesti. To bi pomenilo več hoje in kolesarjenja, boljši javni prostor, manj vozil v mestu in več naprednih mobilnostnih storitev. Prihodke iz parkirnin bi namenjali za izboljšanje mesta.”
Odločimo lahko tudi o treh možnih nadgradnjah parkirnih scenarijev, ki bi lahko izboljšale situacijo v mestu. Vsaka nadgradnja ima svoje prednosti in slabosti, zato vas prosimo, da jih preučite in ocenite, kako primerne so za vas.
Nadgradnja A vključuje intenzivno digitalizacijo parkirišč s spremljanjem v realnem času, dinamičnim usmerjanjem ter avtomatiziranim nadzorom. To omogoča lažje parkiranje in boljši nadzor, vendar veliko stane.
Nadgradnja B spodbuja spremembo potovalnih navad z mobilnostnimi načrti in obdavčitvijo parkirišč organizacij in podjetij. Cilj je zmanjšati odvisnost od avtomobilov in povečati uporabo JPP.
Nadgradnja C temelji na visokih cenah parkiranja kot vzvodu za spremembo potovalnih navad. Cilj je zmanjšati uporabo avtomobilov in povečati prihodke od parkirišč.
Vabljeni, da sodelujete v anketi in izrazite svoje mnenje o tem, kateri scenarij in nadgradnja se vam zdita najbolj primerna.
Hvala za vaš čas.