Parkirna politika v Škofji Loki
Občina Škofja Loka je bila skupaj z Medvodami izbrana za pilotno območje, v katerem se bo izvedel postopek priprave parkirne politike in bomo vzorčen primer za primerljive občine po Sloveniji. Predlog parkirne politike bo javno predstavljen že v začetku poletja.
V Škofji Loki se podobno kot v drugih mestih soočamo z izzivi, kako vzpostaviti dostopne in konkurenčne prometne razmere za zmanjšanje negativnih vplivov motornega prometa na okolje ter prebivalce in prebivalke.
Soočamo se s povečano dnevno mobilnostjo z osebnimi avtomobili znotraj občine in med občinami. Osebni avtomobili so večino časa parkirani in zasedajo dragocen prostor, ki bi ga lahko bolj učinkovito in pravično uporabili tudi za druge namene. Tradicionalno prizadevanje za več parkiranja na javnih in zasebnih zemljiščih privabi še več avtomobilov, kar ustvarja prometne zastoje ter povzroča izpuste in poslabšuje kakovost bivanja.
Mesta svoje proračune obremenjujemo s stroški za zagotavljanje in upravljanje parkirnih prostorov, medtem pa zmanjkuje sredstev za kakovosten javni prostor in infrastrukturo, za površine za pešce in kolesarje ter za delovanje javnega potniškega prometa.
Z namenom dviga kakovosti bivanja mesta v sodobnem času ne stremijo več k temu, da bi zagotavljala čim večjo ponudbo parkirnih mest, temveč uravnavajo ponudbo in povpraševanje po parkiranju. Ugotavljamo, da je upravljanje parkiranja ključnega pomena tudi v občini Škofja Loka.
Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo (prej Ministrstvo za infrastrukturo) želi okrepiti zavedanje o pomenu in možnostih izvajanja aktivne parkirne politike, zato je razpisalo projekt »Trajnostna parkirna politika, priprava nacionalnih smernic, strokovnih podlag in nacionalne parkirne platforme«, ki je vsebinsko razdeljen v tri sklope, in sicer:
- Priprava nacionalnih smernic za parkirno politiko na ravni mest in občin
- Priprava nacionalnega strateškega okvira za parkirno politiko
- Priprava podlag za digitalizacijo izvajanja parkirne politike
Občina Škofja Loka je bila poleg občine Medvode izbrana za pilotno območje, v katerem se bo izvedel postopek priprave parkirne politike - Priprava nacionalnih smernic za parkirno politiko na ravni mest in občin.
V proces priprave parkirne politike želimo v čim večji meri vključiti javnosti in vse pomembne deležnike, torej stanovalce in stanovalke, ponudnike in ponudnice storitev in večje zaposlovalce, izobraževalne ustanove … Zato bodo organizirane javne razprave z delavnicami na temo, kakšno je parkirno stanje danes, kakšne parkirne ureditve si želimo in zadnja razprava, na kateri bodo predstavljeni rezultati oz. predlog parkirne politike v občini Škofja Loka.
Izdelovalci parkirne politike Regionalna razvojna agencija Ljubljanske urbane regije, Inštitut za politike prostora in Ljubljanski urbanistični zavod so že začeli z delom, torej pridobivanjem obstoječih podatkov in oblikovanjem ožje in širše delovne skupine.
V marcu in v aprilu se bo izvajala analiza stanja, ko bo tudi izvedena javna razprava o izkušanjih ključnih deležnikov in percepciji parkirnega stanja v javnosti. V maju in juniju bomo skupaj oblikovali vizijo, cilje in pripravili nabor ukrepov.
Predlog parkirne politike bo javno predstavljen v začetku poletja, predvidoma konec junija 2023.
Cilj je zagotoviti dostopen in konkurenčen prometni sistem z novo vključujočo parkirno politiko in parkirnimi režimi v občini Škofja Loka, kar bo lahko zgled tudi za ostala primerljiva mesta v Sloveniji in širše.