Postanimo enakovredni udeleženci v prometu
Po naših cestah se vozi vse več kolesarjev, voznikov skirojev in ostalih prevoznih sredstev mikromobilnosti, ki so poleg pešcev najranljivejši udeleženci prometa. Tudi v občini Škofja Loka se bomo trudili čim bolj spodbujati nove oblike mobilnosti, ki so bolj zdrave in hkrati prijaznejše do okolja.
Dobro je poznati in upoštevali pravila oziroma zakonitosti, ki veljajo na tem področju, predvsem pa je prav, da smo strpni in previdni. Tudi v Sloveniji se vse več uvaja prometni pas, namenjen mešanemu prometu, kar pomeni, da je na cesti narisan tudi kolesarski pas. Vozniki motornih vozil pri nas še niso tako zelo vajeni tega, zato je še kako pomembno, da o tem pišemo in govorimo.
Želja, ki naj bi jo zasledovali vsi skupaj, je zmanjšanje števila motornih vozil in s tem vse večje število novih oblik mobilnosti. Slednjih je res vse več, vendar pa kljub temu prometna gneča predvsem v mestu še vedno ostaja. Tako prihaja do določenih konfliktov. Truditi se moramo odpraviti nejasnosti cestnoprometnih pravil, da bomo vsi udeleženci v prometu znali ravnati pravilno in ne bo prihajalo do slabe volje ali celo nesreč. Potrebno bo postopno dejansko uveljavljanje sobivanja v območjih umirjenega prometa.
Na prometnem pasu, ki je namenjen mešanemu prometu, so vozniki motornih vozil in kolesarji enakovredni oziroma enakopravni. Kolesarji so na običajnih cestah dolžni voziti ob desnem robu desnega smernega vozišča, na prometnem pasu, ki je namenjen mešanemu prometu, pa lahko vozijo po sredini ceste. To pomeni, da lahko kolesarijo pred oziroma med motornimi vozili.
Vmesna različica je prometno-tehnični ukrep “sharrow” oziroma souporaba voznega pasu. Na odsekih cest, kjer ni prostora za kakovostne kolesarske poti, taka ureditev vodi kolesarja po cesti varno skupaj z motoriziranim prometom. Avto črto prevozi v primeru, da na pomožnem kolesarskem pasu ni kolesarja. V primeru, da kolesar vozi po pomožnem kolesarskem pasu, ima ta absolutno prednost. Avto kolesarja lahko obvozi, če nasproti ni vozečega vozila. VIDEO, ki ga je v Škofji Loki posnela Policijska uprava Kranj/Police Directorate Kranj, lahko najdete na www.facebook.com/infoobcinaskofjaloka.
Dejstvo v realnosti je, da so kolesarji in drugi vozniki ostalih prevoznih sredstev mikromobilnosti za marsikoga še vedno ovira. To se še posebej izkaže na ožjih voziščih. Pa vendar se bo potrebno prilagoditi, znižati hitrost in skupaj voziti strpno. Tako bomo vsi prišli do svojega cilja varno. Morda pa nam vendarle uspe zmanjšati uporabo motornih vozil.