Odgovor na vprašanja o anonimnem pismu o Vrtcu Škofja Loka
Na Občino Škofja Loka je danes zjutraj prispelo e-sporočilo e-pošiljatelja baabaaboo9876@gmail.com s tremi dokumenti – »Dopis staršev«, ki je nepodpisan, »Anonimka zaposlenih« pod katero piše Strokovni delavci Vrtca Škofja Loka ter »Komunikacije«, kjer so še dodatna e-sporočila med zaposleno in podravnateljico, zaposleno in ravnateljico, med ravnateljico in starši, dvema staršema in županom ter zaposlenim in neznano organizacijo. V vseh treh dokumentih so v ospredju navedbe o delu in delovanju ravnateljice Vrtca Škofja Loka.
Vedno velja načelo, da na anonimne obtožbe, ki so lahko resnične ali neresnične, iskrene ali zlonamerne, in za njimi lahko stoji eden ali več posameznikov oziroma posameznic, ne odgovarjamo. Saj moramo, kot vsi uradni organi, najprej zaščititi pravne varnosti in postopkovne poštenosti, ob tem ima v našem pravnem redu vsakdo pravico, da ve, kdo ga obtožuje, saj brez znanega vira ni mogoče preveriti verodostojnosti navedb. V postopkih (kazenskem, upravnem ali disciplinskem) mora biti znano, kdo je avtor ali avtorica sporočila. Na občini Škofja Loka se vedno držimo pravnega reda in tako je tudi tokrat. Seveda, pa vsako opozorilo, ki pride na Občino, preverimo in ravnamo skrbno in pod enakimi pogoji z vsemi javnimi zavodi.
V primeru vprašanj, ki smo jih dobili s strani novinarjev oziroma novinark glede anonimnega sporočila, pa izpostavljamo spodnje:
- Občina Škofja Loka je ustanoviteljica Vrtca Škofja Loka, ki ima dolgoletno tradicijo in se vseskozi ponaša z zelo uspešnim delovanjem. Vrtec izvaja javno veljavni program predšolske vzgoje. Vanj je trenutno vključenih 1020 otrok ter v njem zaposlenih približno 217 sodelavk in sodelavcev – to je naš največji kolektiv. V letu 2025 se je v vrtec vpisalo 287 otrok, pri čemer so bili vsi otroci, ki so izpolnjevali pogoje do 1. septembra, sprejeti.
- Ustanoviteljica, to je Občina Škofja Loka, ima pravico do vpogleda v vse relevantne podatke, ki zadevajo poslovanje zavoda. Nadziramo gospodarjenje z nepremičninami v lasti ustanoviteljice ter spremljamo in nadziramo namenskost in gospodarnost porabe sredstev ustanovitelja. Porabo javnih sredstev v vzgoji in izobraževanju nadzoruje Računsko sodišče Republike Slovenije. Nadzor nad izvajanjem zakonov, drugih predpisov in aktov, ki urejajo organizacijo, financiranje, namensko porabo sredstev in opravljanje dejavnosti vzgoje in izobraževanja otrok v zavodu, pa izvajajo pristojni državni organi. Z njihove strani nismo prejeli nikoli nobenih pripomb.
- Pristojnosti Sveta zavoda so določene z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja in Odlokom o ustanovitvi vrtca. Svet zavoda sestavljajo predstavniki ustanovitelja, predstavniki zaposlenih v zavodu in predstavniki staršev. Svet sestavlja 11 članov, in sicer ustanovitelj s tremi predstavniki, delavci zavoda s petimi predstavniki in starši s tremi predstavniki. Svet javnega vrtca oziroma šole med drugim imenuje in razrešuje ravnatelja_ico vrtca oziroma šole, sprejema program razvoja vrtca oziroma šole, letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi, sprejme letno poročilo o samoevalvaciji šole oziroma vrtca, odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov in obravnava poročila o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki.
- O ravnateljici odloča Svet zavoda, ki si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje, pridobiti mnenje vzgojiteljskega, učiteljskega oziroma predavateljskega zbora, mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima javni vrtec oziroma šola sedež, kadar je ustanovitelj javne šole oziroma vrtca samoupravna narodna skupnost pa tudi mnenje te skupnosti, mnenje sveta staršev.