Zmaga Loškega odra
S podelitvijo nagrade in plaket so se v gledališču Toneta Čufarja na Jesenicah končali 37. Čufarjevi dnevi. Loški oder je ponovno najbolj prepričal strokovno žirijo in se v Loko vrnil z največjimi priznanji. Velik aplavz za vse skupaj.
Festival ljubiteljskih gledališč je od 14. novembra postregel z najboljšimi predstavami ljubiteljskih gledaliških skupin v Sloveniji in zamejstvu po izboru dramaturginje Kaje Novosel. Nagrajence je izbrala strokovna žirija, ki ji je predsedoval gledališki in radijski režiser ter urednik Aleš Jan, sestavljala pa sta jo še dramaturginja in igralka Nika Korenjak ter režiserka Mojca Madon.
V tekmovalni konkurenci so Koroški deželni teater KUD Fofite iz Medvod zaigrali dramo Jeana Paula Sartra Zaprta vrata v režiji Marka Čeha, gledališki studio Dramatikon iz Kranja se je predstavil z malomeščansko dramo o svobodi Dan, ko je padel sneg avtorja in režiserja Ajdina Huzejrovića, celjsko gledališče Zarja je šlo v boj z absurdno komedijo Matjaža Zupančiča Goli pianist v režiji Jaše Jamnika, Šentjakobsko gledališče Ljubljana s komedijo Popolni tujci v režiji Jasmina Kovica, Gledališče Toneta Čufarja Jesenice s komedijo Saše Dudića Finida v režiji Vida Klemenca, Loški oder Škofja Loka pa je uprizoril dramo o potencialu in potenci Agata Visoška avtorice in režiserke Tatjane Peršuh.
Prav naše gledališče je strokovno komisijo najbolj prepričalo. Tako so letos prejemniki Čufarjeve plakete za najboljšo predstavo po oceni strokovne žirije, prejeli pa so tudi Čufarjevo plaketo za najboljšo moško vlogo, ki so si jo tokrat zaslužili za skupinsko igro ansambla in je šla tako v roke Janu Bertonclju, Janezu Justinu, Andreju Šubicu, Branku Pečelinu, Matjažu Erženu, Bojanu Trampušu, Gašperju Murnu, Mateju Čujoviču in Danetu Jemcu.
Obrazložitev žirije: Predstava Agata Visoška v produkcija KD Loški oder Škofja Loka avtorice in režiserke Tatjane Peršuh je avtorski gledališki esej, ki na podlagi Tavčarjevega besedila preraste v sodobno gledališko dejanje z globoko sporočilnostjo. Uprizoritev, ki se začne skoraj z gostilniškim pogovorom, polnem nestrpnosti in nasprotij, se razvije v dinamično in pretanjeno ideološko nasprotovanje, ki na podlagi sodne metafore pokaže vse ideološke, človeške in moralne nestrpnosti sodobnega sveta. Uprizoritev s precizno avtorsko režijo uporabi vse elemente klasičnega in sodobnega gledališča od scenografije, simbolične kostumografije, svetlobnih efektov, gibov, scenske glasbe in simbolov posameznih ideologij. Temu dogajanju dajo kvaliteto še igralci, ki sledijo idejnemu konceptu celotne predstave in s svojo ozaveščenostjo posredujejo sporočilo predstave občinstvu in z velikim entuziazmom uprizarjajo najprej svoje like, kasneje pa se ti prelevijo v ideološke figure. Njihova igralska spretnost se kaže v stanjih, dikciji in želji po sporočilnosti. Predstava, ki je vsekakor vredna ogleda.
Obrazložitev žirije: Nagrado za najboljšo MOŠKO vlogo letos žirija izjemoma podeljuje celotni igralski ekipi predstave Agata Visoška v izvedbi KD Loškega odra Škofja Loka. (To so: Jan Bertoncelj, Janez Justin, Andrej Šubic, Branko Pečelin, Matjaž Eržen, Bojan Trampuš, Gašper Murn, Matej Čujovič, Dane Jemc) Devet moških igralcev nam najprej postreže z živahno, dinamično, prepričljivo in tudi načrtno zbadljivo razpravo pomembnih krajanov Visokega, ki odločajo o življenju ženske Agate. Kljub raznolikosti vlog, se igralsko med seboj vešče dopolnjujejo, kar zagotovo kaže na odlično kondicijo in tudi uigranost celotnega ansambla. Izkazujejo izrazito dober občutek za plasiranje pomenov in kljub resni tematiki, za ohranjanje komičnosti, ki doživi svoj vrhunec v absurdno dolgem skupinskem pretepu. Poleg tega pa predstavo bogatijo tudi z neposrednim nagovorom publike. Individualne igralske stvaritve skupaj ustvarijo močno ansambelsko celoto in s tem dajo uprizoritvi dodatno vrednost. Devet igralcev tako rekoč nosi uprizoritev od začetka do konca in jo mestoma spretno in pomenljivo dopolnjuje z avtorskimi vzporednicami in mišljenji o trenutnem stanju sveta.
Celotni ekipi Loškega odra izrekamo iskrene čestitke.